دسته‌بندی نشده

انواع دستکش بدنسازی

دستکش بدنسازی

دستکش بدنسازی (BodyBuilding Gloves) و کاربرد آن

BodyBuilding Gloves (دستکش بدنسازی) از جمله لوازم و تجهیزاتی است که در ورزش های بدنسازی و وزنه برداری قدرتی توسط ورزشکاران این رشته ها مورد استفاده قرار گرفته می شود تا سطح کیفیت تمرینی ایشان را در هنگام انجام حرکت های سنگین بهبود بخشد. دست و پنجه نرم کردن با وسایلی همچون دمبل و هالتر در هنگام تمرین موجب عرق کردن، ایجاد پینه و تاول در کف دستان ورزشکاران می شود که در بعضی مواقع عرق کردن دستان می تواند باعث لیز خوردن وزنه در دست ورزشکار شده و احتمال مصدمیت در ناحیه مچ و دست ها را پدید آورد. از این رو بیشتر ورزشکاران حرفه ای  برای پیشگیری از بروز مشکلات و آسیب هایی از این دست در هنگام تمرین ترجیح می دهند از دستکش مخصوص بدنسازی استفاده کنند.

فواید استفاده از دستکش بدنسازی(BodyBuilding Gloves) در هنگام تمرین

استفاده از دستکش بدنسازی در هنگام تمرین این امکان را برای ورزشکار فراهم می آورد که با آزادی عمل بیشتری حرکات تمرینی را انجام دهد. اگر بخواهیم به چند نمونه از فواید استفاده از این ابزار جانبی ورزش بدنسازی اشاره کنیم باید بگوئیم که:

  • کمک به تبخیرعرق کف دست و انگشتان در هنگام تمرین و جلوگیری از ایجاد پینه و تاول در دست ها و انگشتان
  • کاهش فشار حاصل از میله به دست ها در هنگام تمرین
  • حمایت از مفاصل مچ دست ها در هنگام تمرین با وزنه های سنگین در سوپر ست ها.
  • تقویت انعطاف پذیری مچ و انگشتان دست.
  • ایجاد اصطحکاک میان دست و میله (هالتر – دمبل) همچنین  کمک به تمرین با وزنه های سنگین برای مدت زمان طولانی.
  • ایجاد امکان آزادی عمل بیشتر ورزشکار در حین انجام حرکات تمرینی.

مشخصات و جنس بکار رفته در ساخت دستکش بدنسازی

BodyBuilding Gloves (دستکش های بدنسازی) به طور کلی از چرم و یا جیر به شکل نیم انگشت ساخته می شوند. به این دلیل که این دو جنس (جیر و چرم) در تقابل با میله از قابلیت ایجاد اصطحکاک مناسب تری برخورداراند و به این جهت به صورت نیم انگشت تولید می شوند تا در حین گرفتن وزنه ها، ورزشکار احساس اطمینان و کنترل بیشتری داشته باشد. معمولا در کف دستکش ها از چند لایه مختلف مانند پلی یورتان ، سیلیکون و نخ پنبه (حوله) در جهت کاهش فشار از سمت میله به دست بکار برده می شود.  نخ پنبه (حوله) بکار رفته در کف دستکش عرق دست را جذب نموده و از طریق سوراخ های ریزی که در دستکش برای تهویه و تنفس کف دستان طراحی شده است.

به فرآیند تبخیر کمک کرده و از لیز خوردن دست در داخل دستکش در هنگام تمرین ممانعت می کند. در طراحی و ساخت دستکش های بدنسازی جهت حمایت از مفاصل مچ دستان ورزشکاران، مچ بند هایی با قابلیت تنظیم طراحی شده است تا ورزشکار با خیالی آسوده تمرین با وزنه های سنگین تر را انجام دهد. لازم به ذکر است که در بازار های ورزشی دستکش های فاقد مچ بند نیز یافت می شوند. اما اگر در تمرینات خود فشارهای بسیاری را به مفاصل مچ دست وارد می کنید توصیه می شود از دستکش های دارای مچ بند هستند استفاده نمائید. BodyBuilding Gloves در سایز و اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شوند .

در هنگام خرید توجه داشته باشید که دستکشی را انتخاب کنید که دقیقا سایز دستتان باشد تا به راحتی بتوانید در هنگام تمرین از آن استفاده کنید. استفاده از دستکش های تنگ در زمان تمرین موجب انقباض کف دست و انگشتان شده  و بروز خون مردگی در این قسمت ها شده و احتمال از دست دادن کنترل وزنه ها راتشدید می کند. لازم به ذکر است که دست کش های بدنسازی و وزنه برداری (Weight Lifting Gloves) در مدل های زنانه با قابلیت های یکسان در رنگ بندی های متنوع  نیز تولید و در بازارهای به وفور یافت می شود.

دستکش بدنسازی

1-دستکش بدنسازی زنانه نایکی مدل چرمی

دستکش های از پارچه و چرم تهیه شده و با داشتن دوخت حرفه ای، ورزشی لذت بخش را برای ورزشکاران هنگام انجام تمرین های ورزشی رقم خواهد زد.از ویژگی های خوب این دستکش ها جذب رطوبت و خنک نگه داشتن سطح پوست خواهد شد که در واقع پوست کف دست جزو اولین نقاطی است که در انجام تمارین ورزشی عرق می‌کند و لایه داخلی این دستکش موجب شده که تعریق کمتری را درکف دست شاهد باشیم. این ویژگی موجب شده بازدهی فرد در انجام تمارین ورزشی بیشتر باشد.

2-دستکش بدنسازی حرفه ای PAPU مدل Leather

دستکش بدنسازی حرفه ای PAPU مدل Leather داری طراحی ارگونوميک (مطابق با شکل طبيعی دست) و در کنار راه حل های ارائه شده راحتی و آسايشی را ايجاد می کند که منجر به حفظ تمرکز شما بروی حرکات تمرين شده و در نتيجه بيشتر، سنگين تر و طولانی تر تمرين می کنيد. دستکش بدنسازی حرفه ای PAPU مدل Leather از چرم و پارچه است و بیشترین چنگش را بروی میله ایجاد می کند ، همچنین دوخت محکم، تميز و بادقت درکنار مواد اوليه مرغوب کيفيتی ممتاز را برای شما به ارمغان می آورد.

3-دستکش بدنسازی زنانه ریباک

دستکش های از پارچه و چرم تهیه شده و با داشتن دوخت حرفه ای، ورزشی لذت بخش را برای ورزشکاران هنگام انجام تمرین های ورزشی رقم خواهد زد.از ویژگی های خوب این دستکش ها جذب رطوبت و خنک نگه داشتن سطح پوست خواهد شد که در واقع پوست کف دست جزو اولین نقاطی است که در انجام تمارین ورزشی عرق می‌کند و لایه داخلی این دستکش موجب شده که تعریق کمتری را درکف دست شاهد باشیم. این ویژگی موجب شده بازدهی فرد در انجام تمارین ورزشی بیشتر باشد.

4-دستکش بدنسازی آندر آرمور مدل Dreamy

دستکش بدنسازی آندر آرمور مدل Dreamy داری طراحی ارگونوميک (مطابق با شکل طبيعی دست) و در کنار راه حل های ارائه شده راحتی و آسايشی را ايجاد می کند که منجر به حفظ تمرکز شما بروی حرکات تمرين شده و در نتيجه بيشتر، سنگين تر و طولانی تر تمرين می کنيد. جنس دستکش بدنسازی آندر آرمور مدل Dreamy از جیر و پارچه است و بیشترین چنگش را بروی میله ایجاد می کند ، همچنین دوخت محکم، تميز و بادقت درکنار مواد اوليه مرغوب کيفيتی ممتاز را برای شما به ارمغان می آورد.

5-دستکش بدنسازی نایکی مدل Diamonds

دستکش بدنسازی نایکی مدل Diamonds داری طراحی ارگونوميک (مطابق با شکل طبيعی دست) و در کنار راه حل های ارائه شده راحتی و آسايشی را ايجاد می کند که منجر به حفظ تمرکز شما بروی حرکات تمرين شده و در نتيجه بيشتر، سنگين تر و طولانی تر تمرين می کنيد. جنس دستکش بدنسازی نایکی مدل Diamonds از پارچه است و بیشترین چنگش را بروی میله ایجاد می کند ، همچنین دوخت محکم، تميز و بادقت درکنار مواد اوليه مرغوب کيفيتی ممتاز را برای شما به ارمغان می آورد.

6-دستکش بدنسازی آندر آرمور مدل unlimited

دستکش بدنسازی آندر آرمور مدل unlimited داری طراحی ارگونوميک (مطابق با شکل طبيعی دست) و در کنار راه حل های ارائه شده راحتی و آسايشی را ايجاد می کند که منجر به حفظ تمرکز شما بروی حرکات تمرين شده و در نتيجه بيشتر، سنگين تر و طولانی تر تمرين می کنيد. جنس دستکش بدنسازی آندر آرمور مدل unlimited از جیر و پارچه است و بیشترین چنگش را بروی میله ایجاد می کند ، همچنین دوخت محکم، تميز و بادقت درکنار مواد اوليه مرغوب کيفيتی ممتاز را برای شما به ارمغان می آورد.

7-دستکش بدنسازی ریباک مدل Fabric

دستکش بدنسازی ریباک مدل Fabric داری طراحی ارگونومیک (مطابق با شکل طبیعی دست) و در کنار راه حل های ارائه شده راحتی و آسایشی را ایجاد می کند که منجر به حفظ تمرکز شما بروی حرکات تمرین شده و در نتیجه بیشتر، سنگین تر و طولانی تر تمرین می کنید. جنس دستکش بدنسازی ریباک مدل Fabric از پارچه و جیر مرغوب است و بیشترین چنگش را بروی میله ایجاد می کند ، همچنین دوخت محکم، تمیز و بادقت درکنار مواد اولیه مرغوب کیفیتی ممتاز را برای شما به ارمغان می آورد. دستکش بدنسازی ریباک مدل Fabric اندازه دست های متفاوت را پوشش می دهد و فری سایز بوده و قابل شستوشو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *