لوازم ورزشی

انواع تلمبه باد دوچرخه

انواع تلمبه های دوچرخه

انواع تلمبه های دوچرخه رایج ترین تلمبه هایی که امروزه برای باد کردن و تنظیم باد لاستیک دوچرخه ها مورد استفاده قرار میگیرند، تلمبه های بادی هستند که با توجه به نوع کارکردشان به سه دسته کلی تقسیم می شوند که در ادامه با هرکدام آشنا خواهیم شد.

تلمبه های دستی 

تلمبه های دستی از نظر ابعادی کوچکترین مدل تلمبه های موجود در بازار هستند که به همین دلیل به تلمبه های سیار معروف هستند و برخی از آنها دارای یک بست نکهدارنده هستند که به بدنه دوچرخه متصل میشوند و میتوانند یار همیشگی شما در هنگام دوچرخه سواری باشند.

با توجه به ابعاد کوچک این تلمبه ها به راحتی در کیف ابزار شما جا میشوند، تلمبه های دستی بر خلاف تلمبه های معمولی فاقد شلنگ ها بزرگ هستند و تنها از یک اتصال کوتاه برای باد کردن لاستیک استفاده میکنند به همین دلیل برای استفاده از این مدل تلمبه ها باید آنها را در نزدیکی دوچرخه نگه دارید و به کمک نیروی دست به آنها فشار وارد کنید.

استفاده از تلمبه های دستی بسیار ساده است و نیاز به تخصص خاصی ندارد بنابراین در هر شرایطی میتوانید بدون مراجعه به تعمیرگاه خودتان اقدام به تنظیم باد لاستیک ها نمایید.

تلمبه های پدالی

تلمبه های پدالی به کمک نیروی پا کار می کنند به همین دلیل به آنها تلمبه های پایی هم گفته میشود، جنس این تلمبه ها معمولا فلزی است به همین دلیل نسبت به سایر تلمبه ها وزن ببیشتری دارند، و با در نظر گرفتن ابعادشان نمی توان آنها را جزو تلمبه های قابل حمل دسته بندی کرد.

این مدل تلمبه های پدالی توسط یک شلنگ حدودا نیم متری به لاستیک متصل میشوند و روی یک سطح صاف قرار میگیرند تا بتوان با پا به آن نیرو وارد کرد .

تلمبه های پدالی در انواع 2 و تک سیلندره طراحی شده اند و انواع دو سیلندره آن از قدرت بیشتری برخوردار هستند به گونه ای که میتوان از آنها برای باد کردن لاستیک های ماشین هم استفاده کرد.

تلمبه های ایستاده

تلمبه های ایستاده قدیمی ترین مدل تلمبه ها هستند که بدنه آلومینیومی دارد و به صورت ایستاده قرار میگیرند و با یک شلنگ نسبتا بزرگ به لاستیک وصل میشوند، این مدل تلمبه ها نیز به کمک نیروی دست کار میکنند.

طول تلمبه های ایستاده بزرگ است و نمیتوان از آنها به عنوان تلمبه های قابل حمل استفاده نمود.

این تلمبه ها با توجه به ساختار ساده ای که دارند به راحتی خراب نمیشوند و رد صورت خرابی میتوان قطعات آن را تعمیر نمود و مجداد از آنها استفاده کرد.

جهت تبلیغات رایگان به این وب سایت مراحعه کنید

تلمبه های خاص برای دوچرخه

اگرچه تلمبه ها با هدف باد کردن و تنظیم باد لاستیک ها طراحی شده اند اما تلمبه های جدید دارای قابلیت های هستند که موجب استفاده راحت تر و با دقت بیشتری شده اند.

تلمبه های فشار سنج دار

تلمبه های فشار سنج دار جدید ترین نوع تلمبه ها هستند که این فشار سنج ها یک صفحه نمایش عقربه ای هستند که میزان فشار هوای داخل تیوپ را نمایش میدهند که این طریق میتوانید کار تنظیم باد را با دقت بیشتری انجام دهید.

تلمبه های تاشو

معمولا تلمبه های دستی به صورت تاشو طراحی میشوند که با هدف حمل و نقل آسان تر طراحی شده اند ، شلنگ این تلمبه ها داخلشان قرار دارد و در حالت جمع شده بسیار کوچک هستند.

از ویژگی های تلمبه های تاشو می توان به بست نگهدارنده آنها برای اتصال به دوچرخه اشاره نمود.

تلمبه های گازی

لیست 8 مدل از پر فروش ترین تلمبه های دوچرخه

همانطور که گفته شد تلمبه های دوچرخه با توجه به طراحی و تکنولوژی ساختشان از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و میتوانید با مراجعه به صفحه تلمبه دوچرخه تمامی مدل های آن را همراه با قیمت مشاهده کنید، اما اگر به دنبال بهترین و پرفروش ترین مدل های تلمبه برای دوچرخه تان هستید، ما مدل های زیر را به شما معرفی میکنیم:

  1. تلمبه دستی دوچرخه مدل FX69

  2. تلمبه دستی بتو مدل 009

  3. تلمبه دستی بتو مدل 030PG

  4. تلمبه دستی بتو مدل 006P

  5. تلمبه دوچرخه مدل M65

  6. تلمبه دستی مدل A35

  7. تلمبه گازی جیو مدل CG04

  8. تلمبه دستی مدل A45

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *