دسته‌بندی نشده

کلاه ایمنی دوچرخه سواری

کلاه ایمنی دوچرخه سواری

معرفی کلاه ایمنی دوچرخه سواری

کلاه ایمنی دوچرخه سواری

کلاه ایمنی دوچرخه سواری در سه نوع عرضه می‌شوند: کلاه‌های ایمنی تفریحی (که چند کاره نیز نامیده می‌شوند)، کلاه‌های ایمنی دوچرخه‌سواری جاده و کلاه‌های ایمنی دوچرخه‌سواری کوهستان. تمامی این کلاه‌ها به منظور حفاظت از سر شما هنگام برخورد، طراحی شدند و راحتی و وزن کم در طراحی آن‌ها در نظر گرفته شده است.

کلاه‌های ایمنی تفریحی: انتخابی اقتصادی برای تفریح، رفت و آمد و دوچرخه‌سواران جاده و کوهستان است؛ این دسته برای اسکیت بوردرها و اسکی‌‌بازان نیز محبوب است. آن‌ها معمولا دارای نقابی هستند که از چشم‌های شما در برابر خورشید محافظت کند.

کلاه‌های ایمنی دوچرخه‌سواری جاده: به دلیل وزن کم، تهویه زیاد و طراحی ایرودینامیک گزینه محبوبی برای دوست‌داران دوچرخه سواری جاده هستند. در این کلاه‌ها معمولا از نقاب چشم‌پوشی می‌شود تا وزن کمی داشته باشند و هنگامی که در موقعیت دوچرخه‌سواری تهاجمی دولا شده قرار می‌گیرید، چشم‌اندازی بدون مانع ارائه دهند.

کلاه‌های ایمنی دوچرخه‌سواری کوهستان: معمولا توسط دوچرخه‌سواران سیکلوکراس مورد استفاده قرار می‌گیرند. طوری طراحی شده‌اند تا تهویه خوبی در سرعت‌های پایین داشته باشند. آن‌ها بوسیله نقاب‌ها، پوشش افزایش یافته پشت سر و سیستم نگهدارنده مخصوص این کلاه‌ها در مسیرهای سخت که به طور ایمن و مستحکم روی سر باقی می ماند متمایز می‌شوند.

ساخت و ساز کلاه ایمنی دوچرخه سواری

اغلب کلاه‌ها از ساختار درون قالبی، فرایندی متداول که در آن پوسته خارجی و لاینر داخلی بدون استفاده از چسب به هم متصل می‌شوند، برخوردارند. این فرایند منجر به طراحی‌های سبک و مقاوم می‌شود. در حالیکه برای افرادی که گاها دوچرخه‌سواری می‌کنند نگرانی بزرگی نیست، کسانی که بطور مداوم دوچرخه‌سواری می‌کنند و در مسابقات شرکت می‌کنند قدر ذخیره وزن کلاه‌های سبک را می‌دانند.

پوسته: اغلب کلاه‌های ایمنی دوچرخه‌سواری با استفاده از پوسته پلاستیکی پوشش داده شده‌اند تا هنگام تصادف کلاه را نگاه دارند و در برابر ضربه از خود مقاومت نشان دهد. همچنین به کلاه اجازه لغزش بدهند (تا از سر و گردن شما محافظت کند).

لاینر: اغلب لاینرهای کلاه‌های ایمنی از فوم پلی‌استایرنی منبسط ساخته شده‌اند. به هنگام اصابت ضربه، لاینر نیروی وارد شده را پراکنده می‌کند تا از سر شما محافظت شود. مطمئن شوید لاینر به خوبی روی سر شما قرار می‌گیرد.

تکنولوژی MIPS در کلاه ایمنی دوچرخه سواری

برخی از کلاه‌های ایمنی دارای تکنولوژی سیستم محافظت ضربه چند جهته (MIPS) هستند، این تکنولوژی راهی برای ساخت کلاه‌هایی است که محافظت بیش‌تری به هنگام وارد شدن نیروهای چرخشی حین تصادف با دوچرخه ارائه می‌کنند. کلاه‌های ایمنی دوچرخه‌سواری مجهز به MIPS دارای لایه کم اصطکاک هستند که اجازه می‌دهد لاینز فوم جاذب ضربه به آرامی حین اصابت ضربه، دور سر شما بچرخد. این کلاه‌ها فقط چند میلی‌متر حرکت می‌کنند، اما همین مقدار حرکت می‌تواند مقدار نیروی چرخشی که در هنگام برخورد می‌تواند به مغز شما منتقل شود را کاهش دهد.

تهویه: منافذ کلاه منجر به بهبود جریان باد روی سر شما می‌شوند و شما را هنگام دوچرخه‌سواری خنک‌تر و راحت‌تر نگاه می‌دارند. هر چه تعداد منافذ بیش‌تر باشد کلاه سبک‌تری خواهید داشت.

نقاب: برخی دوچرخه‌سواران ترجیح می‌دهند که نقاب محافظ خورشید به کلاهشان متصل باشد. این بخش در کلاه‌های دوچرخه‌سواری کوهستان بسیار رایج است. با این حال نقاب کمی به وزن کلاه و مقاومت در مقابل باد می‌افزاید.

پوشش کامل صورت: برخی از کلاه‌های دوچرخه‌سواری کوهستان به منظور حفاظت کامل از صورت برای سواری دانهیل، دارای نوار چانه دور گردن هستند.

بندهاسیستم بند باید راحت باشد و باز و بسته کردن آن به سادگی انجام شود.

پورت مو: برخی کلاه‌ها دارای این بخش هستند تا برای افرادی که موهای خود را دم اسبی می‌بندند، مناسب باشند.

کلاه ایمنی دوچرخه سواری

کلاه ایمنی دوچرخه سواری

بهترین مدل برای خرید اینترنتی کلاه ایمنی دوچرخه ارزان قیمت در بازار کدام است؟ موضوع این مقاله معرفی لیست قیمت روز کلاه ایمنی دوچرخه سواری باکیفیت است باما همراه باشید.

امروزه فناوری به کار رفته در کلاه ایمنی دوچرخه، این کلاه ها را بسیار پیشرفته تر از گذشته کرده است. تصادفات مکرر و ناخوشایند برای دوچرخه سواران، کلاه ایمنی دوچرخه را بسیار مهم کرده است، بنابراین انتخاب کلاه ایمنی مناسب بسیار مهم است. این آموزش به بررسی و ارائه کلاه ایمنی مناسب برای منطقه شما و نحوه انتخاب اندازه کلاه ایمنی دوچرخه می پردازد.

از آنجایی که یکی از شایع ترین تصادفات استفاده از دوچرخه، افتادن و برخورد با اجسام است، هنگام چرخاندن پدال ها باید از کلاه ایمنی متفاوت با کلاه ایمنی موتور سیکلت استفاده کرد.

وقتی به دوچرخه فروشی یا فروشگاه اینترنتی دوچرخه می روید، احتمالاً با انواع کلاه ایمنی این ورزش پرطرفدار مواجه می شوید و ممکن است کمی گیج شوید، اما نگران نباشید، چند دقیقه وقت بگذارید و بخوانید که برای شما آماده کرده ایم. در اینجا می توانید به راحتی کلاه مناسب خود را انتخاب کنید.

انواع کلاه دوچرخه سواری

مدل های مختلفی از کلاه ایمنی برای این ورزش وجود دارد و برای گروه مسن بزرگسالان انتخاب صحیح بسیار مهم است. البته توجه داشته باشید که برای نوجوانان و حتی کودکان کلاه وجود دارد.

برای بزرگسالان باید توجه داشته باشید که مدل های زنانه و مردانه متفاوت است، اما در ورزش مدل هایی وجود دارد که هم خانم ها و هم آقایان می توانند از آن ها استفاده کنند، نمونه ای از این نوع کلاه را در قسمت فروشگاه دوچرخه مشاهده می کنید. .

اگر قصد دارید از این کلاه به صورت حرفه ای و طولانی مدت استفاده کنید و از برندهای معروف خارجی استفاده کنید، رعایت استاندارد ایمنی اروپا CEN الزامی است. در زیر انواع کلاه دوچرخه سواری بزرگسالان بر اساس هدف آورده شده است.

کلاه دوچرخه سواری جاده

این نوع کلاه دو ویژگی مهم دارد که آن را با کلاه کوهی متمایز می کند، یکی جلوی کلاه که گرد است و دیگری تعداد دریچه ها که در مدل جاده بیشتر است و جریان هوا روی سر در این مدل ها بیشتر از

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما با توجه به تعداد بیشتر دریچه ها و ایمنی ارائه شده برای دوچرخه سواران، این نوع کلاه گرانتر است.

کلاه دوچرخه سواری کوهستان

این نوع کلاه ها از نظر ظاهری بیشتر از مدل جاده ای پیشانی و پشت را می پوشانند چرا که افرادی که از این مدل ها استفاده می کنند بیشتر در مناطق جنگلی و کوهستانی حضور دارند و لازم است از وارد شدن ضربات سنگین به آن ها خودداری شود.

همچنین تعداد سوراخ های کلاه ایمنی که به عنوان سوراخ های تهویه برای محافظت سر در برابر تعریق تعبیه شده است نسبت به مدل جاده ای کمتر است. این نمونه ها بهترین انتخاب برای افرادی است که آخر هفته خود را در یک تور دوچرخه سواری می گذرانند.

کلاه ایمنی ساده

این کلاه ها بسیار ساده هستند، معمولاً بدون دریچه هوا و بدون الگوی خاصی هستند. این کلاه ها فقط برای محافظت از سر دوچرخه سوار طراحی شده اند و می توانند برای افراد داخل شهر و در پیست پارک استفاده کنند. همچنین بهترین گزینه برای استفاده در هوای بارانی است.

کلاه ایمنی دوچرخه سواری با پوشش کامل

افرادی که به دنبال کار بسیار خطرناک با دوچرخه و دوچرخه سواری در شیب های بسیار تند هستند، برای محافظت کامل نه تنها از سر، بلکه از گوش و فک، بیشترین نیاز را به این نوع کلاه خواهند داشت. در جلوی آنها قابی وجود دارد که مانع از نفوذ سنگریزه به صورت و چشم می شود. این نوع کلاه ها از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

هنگام خریدکلاه ایمنی دوچرخه سواری باید به چه نکاتی توجه کنید

تهویه کلاه

تقریباً تمام کلاه های ایمنی دوچرخه دارای دریچه ها و دریچه هایی هستند که تبادل هوا را تسهیل می کند. پس همیشه سر خود را خنک نگه دارید. هر چه منافذ بزرگتر باشد کلاه سبک تر است. با این حال، تعداد آنها نباید خیلی زیاد باشد. زیرا در این صورت فوم تماس کمتری با سر شما خواهد داشت و می تواند تمام نیرو را در یک نقطه متمرکز کند.

کلاه های دوچرخه سواری معمولاً دارای دهانه های بزرگ تری در جلو هستند که جریان هوا را بهتر می کند. اما بهتر است افراد تاس دار کلاه با دریچه بزرگ نبندند، زیرا ممکن است به دلیل آفتاب خطوط و شکل سرشان برنزی باشد!

کلاه ایمنی دوچرخه سواری کلاه راحت

مهمترین ویژگی در هنگام انتخاب و خرید کلاه ایمنی دوچرخه این است که کاملاً روی سر شما قرار می گیرد و استفاده از آن راحت است. اگر کلاه به اندازه سر شما نباشد، تصادفات کوچک به جای محافظت از سر، می تواند تاثیر بدی روی سر شما بگذارد. اگر استفاده از این برای شما آسان نیست، احتمالاً بعد از یکی دو بار اول خسته نخواهید شد.

محفاظ و ایمنی کلاه

هدف از پوشیدن کلاه ایمنی دوچرخه محافظت از سر شما در برابر صدمات ضربه ای است. این ضربه ها ممکن است به دلیل سقوط از دوچرخه یا به دلیل تصادفات تصادفی باشد.

کلاه دوچرخه از یک سطح بیرونی و یک آستر داخلی تشکیل شده است که برای محافظت از سر شما ترکیب شده اند.

سطح پلاستیکی کلاه محکم است و به راحتی نمی شکند. همچنین در صورت ضربه از سر و گردن شما محافظت می کند. پوسته باید گرد و صاف و بدون شیارها یا لبه های تیز باشد.

پوشش داخلی درپوش از پلی استایرن منبسط شده یا فیبر کربن ساخته شده است. این آستر سرعت و قدرت ضربه را جذب می کند و از سر شما محافظت می کند.

هنگام سقوط از دوچرخه، نیروهای چرخشی به سر وارد می شود که می تواند باعث آسیب مغزی شود. در نتیجه، سازندگان کلاه ایمنی دوچرخه، مجموعه ای از فن آوری های جدید را با اصطلاحات مختلف توسعه داده اند که می تواند نیروهای چرخشی را به حداقل برساند.

بنابراین اگر دائماً دوچرخه سواری می کنید، ارزش آن را دارد که کمی بیشتر هزینه کنید و کلاه ایمنی بخرید. فناوری های مورد استفاده برای ایمنی بیشتر کلاه ایمنی دوچرخه عبارتند از:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *