دسته‌بندی نشده

معیار انتخاب انواع ساک ورزشی

ساک ورزشی

انواع ساک ورزشی

انواع ساک ورزشی اگر به طور مرتب در یک سالن ورزشی تمرین می کنید، باید یک کوله یا ساک داشته باشید تا بتوانید وسایل خود را حمل کنید. یک کیف یا ساک باشگاه مناسب اگر چه نمی تواند تمرین واقعی شما را بهبود بخشد ولی به شما این امکان را می دهد تا آماده سازی برای یک تمرین, راحت تر و زمان شما در باشگاه کارآمدتر شود. همچنین باعث می شود حمل، شستشو و ذخیره سازی لوازم و لباس ورزشی بعد از تمرین آسان تر و بهداشتی تر باشد.

همه ما انتظارات خاصی داریم که بسته به نیاز ما از کیف ورزشی می باشد, در عین حال هزاران کیف در دسترس برای انتخاب وجود دارد. برای روشن شدن موضوع ، ما یک نظرسنجی عمومی را انجام دادیم تا ببینیم اکثر مردم از ساک و کوله ورزشی چه انتظاری دارند.

پاسخ دهندگان گفتند که ساک آنها ساده و ارزان است در حالی که هنوز قادر به حمل چیزهای زیادی است. در صورت امکان ، یک کیف ایده آل باید جای مناسب برای یک جفت کفش ورزشی کفش ورزشی و یک ست لباس تمرین را داشته باشد و دارای جیب های کوچک برای لوازم جانبی مانند قمقمه, دستکش تمرین , …

کیف و ساک ورزشی ایده ال چه ویژگی دارد ؟

یک ساک ورزشی ایده ال باید دارای محفظه های مختلفی باشد. شما می توانید یک یا دو جیب را برای نگهداری پوشاک و کفش های عرق شده اختصاص دهید ، در حالی که دیگری لباس تمیز قرار دهید. در محفظه های دیگر قمقمه آب ، میان وعده یا مکمل را جا دهید و جایی ایمن برای تلفن، سوئیچ و کیف پول شما نیز طراحی شده باشد.

هنگام تهیه لیست محصولات پایین این مقاله از بین بهترین کوله و ساک های ورزشی ، ما فقط آنهایی را انتخاب کردیم که دارای چند محفظه نگهداری هستند. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از این کالا در بازار وجود دارد و گرچه اکثر آنها کاملاً مشابه هستند، کیف هایی که ما هرکدام را انتخاب کردیم حداقل دارای یک عامل منحصر به فرد هستند که به آنها امتیاز داده است.

چگونه مورد علاقه های انواع ساک ورزشی کنیم ؟

پس از مصاحبه با مربیان حرفه ای ، مربیان دبیرستان و صاحب سالن بدنسازی، به چند پارامتر دیگر رسیدیم.

ویژگی هایی که فکر می کنیم هنگام استفاده از یک کیف ورزشی با سالانه سه بار استفاده در هفته کوچک اما قابل توجه هستند:

  • ضلع های تقویت شده ، که به کیف در هنگام حمل کمک می کند
  • درزهای تقویت شده ، به ویژه در جایی که بند شانه به کیف وصل می شود
  • زیپ هایی با قابلیت کشیدن آسان روی جیب های کوچک
  • به آسانی تمیز شدن داخل آن

قبل از خرید به دنبال چه چیزی بگردیم ؟انواع ساک ورزشی

هنگام انتخاب بهترین ساک ورزشی برای شما ، چند فاکتور را باید در نظر بگیرید. ابتدا به این فکر کنید که قرار است چه چیزی را با خود به باشگاه یا زمین تمرین ببرید و سپس گزینه هایی را پیدا کنید که بتواند همه آن را در خود جای دهد.

بعد ، این موارد را در نظر بگیرید: آیا باید آن را با خود در مترو یا اتوبوس بیاورید؟ اگر چنین است ، یک کیف کوچکتر ایده خوبی است. اگر پیاده روی طولانی تا باشگاه یا محل تمرین دارید کوله پشتی ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

در آخر ، سلیقه را به عنوان یک عنصر مهم رد نکنید. ساک بدنسازی را غالباً روی شانه خود می گذارید، بنابراین یکی را انتخاب کنید که با افتخار روی شانه خود قرار دهید.

راهنمای خرید انواع ساک ورزشی مردانه و زنانه

افراد مختلف نیاز به کیف‌هایی دارند که متناسب با اهداف‌شان باشد. با این‌ حال، مولفه‌هایی وجود دارند که همگان باید حین خرید کیف های ورزشی به آنها توجه کنند. فارغ از نوع کیفی که ترجیح می‌دهید، ظرفیت، جیب‌های اضافی و راحتی، ویژگی‌های مهمی هستند که قبل از خرید باید در نظر بگیرید.

کیفی بخرید که فضای زیادی برای حمل تجهیزات ورزشی داشته باشد

دو راه برای تعیین سایز کیف ورزشی وجود دارد. نخستین و بدیهی‌ترین روش، بررسی ابعاد کیف است. با مقایسه ارتفاع، عرض و طول کیف متوجه خواهید شد که اندازه کیف برای وسایل‌تان کافی است یا خیر.

با این حال، آگاهی از حجم کیف نیز به شما ایده‌ شفافی درباره ظرفیت واقعی آن می‌دهد. حجم کیف بر اساس لیتر محاسبه می‌شود. کیف‌های کوچک‌تر حجمی معادل 30 تا 40 لیتر دارند در حالیکه کیف‌هایی که ظرفیت آنها بیش از 50 لیتر باشد، جزو کیف‌های بزرگ به شمار می‌آیند.

 کیف سبک انتخاب کنید

انواع ساک ورزشی خرین چیزی که پس از تمرین سنگین در باشگاه می‌خواهید، به دوش کشیدن کیف سنگین است. با توجه به اینکه مجبور هستید کفش و سایر وسایل سنگین را در کیف جا بدهید و به خانه بازگردید، سعی کنید که کیف خیلی سنگین انتخاب نکنید.

کیف‌هایی که کمتر از یک کیلوگرم وزن دارند سبک محسوب می‌شوند و به پشت و شانه فشار نمی‌آورند. البته باید این موضوع را در نظر داشت که کیف‌های سنگین‌تر در برخی مواقع جنس باکیفیت‌تری دارند که برای مصارف مکرر و شرایط آب و هوایی نامساعد مناسب‌ترند.

وجود محفظه کفش در کیف مانع از آلودگی سایر پوشاک می‌شود

چه از کفش ورزشی به صورت اختصاصی برای تمرین در باشگاه یا از آن در تمام طول روز استفاده کنید، به احتمال بسیار زیاد خاکی یا گل‌آلود خواهد شد. هنگامی که همه وسایل خود را داخل کیف ورزشی می‌ریزید قطعاً نمی‌خواهید که خاک و گل و لای کفش، لباس‌های تمیز را کثیف کند.

و اینجاست که اهمیت وجود محفظه مستقل کفش داخل کیف نمایان می‌شود. از این جیب‌های بزرگ زیپ‌دار که معمولاً ضدآب هستند حتی می‌توانید برای نگهداری وسایل کثیف و آغشته به عرق استفاده کنید تا لباس‌های تمیزی را که قرار است بپوشید، کثیف نشوند.

 از بندهای کیف برای راحتی و آسودگی بیشتر استفاده کنید

انواع ساک ورزشی کیف‌های ورزشی معمولاً سه نوع بند مختلف دارند که کارکردشان تقریباً متفاوت است. در بخش میانی کیف دو بند دوقلو وجود دارد که کوتاه‌تر از بندهای دیگر است. این بندها مناسب حمل کیف در مسافت‌های کوتاه هستند و اغلب می‌توان آنها را به هم بست تا نگه‌داشتن کیف راحت‌تر باشد.

بند دیگر بند درازی است که طول کیف را پوشش می‌دهد. این بند مناسب حمل کیف روی دوش در مسافت‌های طولانی‌تر است. برخی از بندها قابل تنظیم یا جدا شدنی هستند و برخی دیگر هم لایه محافظ دارند که راحت‌تر و آسان‌تر می‌توان از آنها استفاده کرد و همچنین کاربردی‌ترند.

کیف ضدآب وسایل را خشک نگه خواهد داشت

درست است که در باشگاه باران نمی‌بارد اما هیچ تضمینی نیست که در مسیر خانه تا باشگاه باران نبارد. قطعاً پوشیدن لباس خیس ورزشی در باشگاه دلچسب نخواهد بود به همین دلیل کیف ضدآب امتیاز بسیار مثبتی به شمار می‌آید.

لازم نیست که کیف ورزشی کاملاً ضدآب باشد بلکه کیفی که مقاوم در برابر آب باشد و رطوبت داخلش نشود کفایت می‌کند. در برخی مواقع، تمام قسمت‌های کیف ضدآب نیستند و تنها یکی از جیب‌ها یا کناره‌های آن که با زمین تماس داند، ضدآب می‌شوند.

مدل های کیف ورزشی مشکی پرطرفدارند اما رنگ‌های دیگری هم می‌توانید انتخاب کنید

کیف‌های ورزشی مشکی بسیار پرطرفدارند و چند مزیت دیگر هم دارند. به عنوان مثال لکه‌ها روی کیف مشکی کمتر خود را نشان می‌دهند و با توجه به اینکه مشکی رنگ خثنی است با هر رنگ دیگری سِت می‌شود. البته این مزیت‌ها به معنی الزام به محدود کردن خود در استفاده از رنگ مشکی نیست.

کیف‌های رنگارنگ ورزشی هیجان‌انگیزند و همچنین به راحتی می‌توانید آنها را از سایر کیف‌ها و متعلقات‌ خود تشخیص بدهید. با توجه به اینکه بسیاری از کیف‌های ورزشی از جنس پلی‌استر هستند به همین دلیل رنگ‌های متنوعی دارند پس دلیلی ندارد که از قید و بست رنگ مشکی خارجی نشوید و رنگی را که مناسب‌تان است انتخاب نکنید.

 به دستور نگهداری کیف برای تمیز نگه داشتن آن عمل کنید

با توجه به اینکه لباس‌های عرق‌کرده، جوراب‌ها و کفش‌های بودار در کیف باشگاه نگهداری می‌شوند به همین دلیل ممکن است کیف پس از مدتی بوی نامطبوعی بگیرد. متاسفانه در اغلب مواقع امکان انداختن کیف داخل ماشین لباسشویی و رهایی از شر بوی بدن آن وجود ندارد.

برخی از کیف‌ها مناسب شستشو در ماشین لباسشویی هستند اما بسیاری چنین قابلیتی ندارند و باید با دستمال مرطوب آنها را تمیز کرد که این نوع تمیز کردن به نظافت نقطه‌ای معروف است. چنین نظافتی زمان‌بر است و آن تمیزی کامل که مدنظرتان است به‌دست نمی‌آید اما حداقل مانع از صدمه دیدن کیف می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *