دسته‌بندی نشده

لوازم ورزشی کودکان

لوازم ورزشی کودکان

لوازم ورزشی کودکان و تفریح کودکان در خانه یکی از مسائل مهم برای والدین است. کودکان در خانه بی حوصله می‌شوند و مدام دوست دارند بازی کنند اما می‌دانیم که چه مشکلاتی در خانه مخصوصا خانه های آپارتمانی وجود دارد و امروزه بچه‌ها در خانه فقط باید بنشینند. در قدیم خانه ها ویلایی بودند و حیاط بزرگی داشتند و بچه ها در حیاط خانه ها بازی می‌کردند اما امروزه کودکان تفریح خاصی ندارند و در خانه می‌مانند. ما در این مقاله قصد معرفی وسالی داریم که بچه‌ها می‌توانند با آن‌ها در خانه بازی کنند و انرژی خود را تخلیه کنند. با ما همراه باشید!

کودکان در خانه با چه وسیله ای ورزش کنند؟

والدین همیشه عادت دارند برای سرگرمی کودکان خود اسباب بازی بخرند، عروسک بخرند یا ماشین کنترلی و… این وسایل برای روحیه کودکان مفید هستند اما کافی نه! باید برای کودکان در کنار خرید اسباب بازی، وسایل ورزشی هم بخرید که کودکان در خانه ورزش کنند و تحرک و فعالیت بدنی داشته باشند و انرژی خود را تخلیه کنند.

اما والدین برای خرید وسایل ورزشی همیشه نگران آسیب رسیدن به کودکان یا حتی به وسایل خانه هستند. مثلا مدتی والدین برای کودکان پسر خود توپ فوتبال می‌خریدند که هم نگران وسایل خانه بودند هم نگران زیاد دویدن فرزند و شکایت همسابه طبقه پایینی! اما این مشکل را چطور باید حل کنیم؟ پس کودکان چطور در خانه بتوانند ورزش کنند و فعالیت بدنی داشته باشند؟ در ادامه این مقاله چند وسیله ورزشی مناسب کودکان در خانه را به شما معرفی می‌کنیم.

خرید وسایل ورزشی کودکان در خانه

در این بخش از مقاله ۳ وسیله را برای برای بازی کودکان در خانه به شما معرفی می‌کنیم. این وسایل تولید کارخانه تن زیب هستند و ما در تیم تن زیب برای این مساله نیز وسایلی را طراحی و تولید کرده ایم. این مساله که عمده محصولات تولیدی تن زیب مخصوص بزرگسالان است درسته اما تن زیب برای تفریح کودکان و ورزش کودکان در خانه نیز محصولات خوبی تولید کرده است که این محصولات را با هم بررسی می‌کنیم: لوازم ورزشی کودکان

توپ تاب تن زیب؛ تمرین خانگی تنیس برای کودکان

یکی از بهترین وسایلی که کودکان می توانند با آن در خانه تمرین و بازی کنند توپ تاب است. توپ تاب وسیله ایست که می توان هم به صورت تک نفره و هم دو نفره با آن ورزش کرد. طرز کار این وسیله به این شکل است که یک مخزن را پر از آب میکنید که تکان نخورد. سپس ۳ عدد میله روی آن سوار می‌شود که روی میله بالایی یک عدد توپ با نخ متصل می‌شود. در کنار این قطعات، دو عدد راکت نیز وجود دارد که باید با راکت به توپ ضربه بزنید.

ادامه مطلب

هیجان این وسیله در حالت رقابتی آن است. شما میتوانید توپ را به بالای میله وصل کنید که صرفا با ضربه به صورت ۳۶۰ درجه بچرخد. اما اگر توپ را در حالت مسابقه ای به میله متصل کنید، هنگامی که دو نفر پشت وسیله قرار بگیرند، هر کدام که از هر طرف ضربه بزنند توپ بالا یا پایین می‌رود. طرف مقابل نباید اجازه دهد که توپ آن قدر به یک سمت حرکت کند که به انتهای میله برسد و باید ضربه ای به توپ وارد کند که توپ بر خلاف جهت برود.

بیشتر بدانیم لوازم ورزشی کودکان

توپ تاب یکی از بهترین وسایل ورزشی کودکان است و برای تخلیه انرژی کودکان بسیار مفید است. همچنین این وسیله عضلات بازو کودکان را نیز قوی می‌کند و کودکان احساس بهتری پیدا می‌کنند. اما نکته قابل توجه این وسیله این است که نه تنها کودکان می‌توانند با خودشان بازی کنند بلکه می‌توانند با والدین نیز بازی کنند و یک سرگرمی خانوادگی را شکل دهند. ارتفاع این وسیله برای بازی والدین و کودکان قابل تنظیم است و می‌توانید در دو سایز ارتفاع وسیله را تنظیم کنید.

لوازم ورزشی کودکان پرتابه یا فریزبی

کودکان عاشق پرتاب کردن و تمرکز هستند. دوست دارند که با وسیله ای بازی کنند که هم پرتاب کنند هم بپرند هم هیجان داشته باشند. فریزبی دقیقا وسیله ایست که کودکان از آن لذت می‌برند. کودکان می‌توانند در دو سمت بایستند و فریزبی را به سمت یکدیگر پرتاب نمایند. این وسیله هم مفرحه هم به کودکان آسیبی نمی‌رساند و هم به راحتی میشه در منزل از آن استفاده کرد. فریزبی در رنگبندی مختلفی تولید می‌شود که می‌توانید هر رنگی که دوست دارید را خریداری نمایید.

لوازم ورزشی کودکان

لوازم ورزشی کودکان هدبال

این محصول بیشتر برای نوجوانان است تا کودکان! هدبال وسیله‌ای است که با یک عدد هدبند به پیشانی متصل میشود و یک عدد توپ رو به روی صورت شما قرار میگیرد. شما می‌توانید ضربه های مکرر را به توپ وارد کنید و با این تمرین هم تمرکز شما بسیار بالا می‌رود و به نوعی تمرین بوکس و مشت زنی را تجربه می‌کنید. البته این محصول در ۳ نوع متفاوت قابل استفاده است که توضیحات بیشتر آن را می‌توانید در صفحه محصول هدبال مشاهده نمایید.

مناسب ترین ورزش برای کودکان

زمانی که با کودکان در مورد ورزش کردن صحبت می کنیم ، اکثریت آن ها به باشگاه رفتن فکر می کنند . بیشتر آن ها مایلند که ورزش هایی مثل دویدن روی تردمیل ، دوچرخه زدن و یا بلند کردن وزنه ها را تجربه کنند اما ورزش کردن برای کودکان کمی متفاوت تر است و باید به گونه ای باشد که هم یک تفریح محسوب شود و هم برای سلامتی آن ها مفید باشد.

فواید ورزش کردن برای کودکان

کودکان فعال مزایای زیر را نسبت به بقیه دارا هستند :

  • قوی تر بودن استخوان ها و ماهیچه ها
  • بدن مستحکم تر و با استقامت بیشتر
  • خطر کم تر برای ابتلا به افزایش وزن
  • خطر کم تر برای ابتلا به دیابت نوع 2
  • فشار خون پایین تر و سطح کلسترول کمتر در خون
  • ظاهر و فیزیک بهتر

سه فاکتور اصلی در ورزش های فیتنس

اگر کودکان را در زمین ورزش و بازی مشاهده کرده باشید ، حتما متوجه سه فاکتور اصلی زیر در آنها شده اید :

  • استقامت
  • قدرت
  • انعطاف

برخی مشکلات مربوط به بی تحرکی

کودکان و نوجوانان می توانند کارها و فعالیت های زیادی را به کار بگیرند تا سرحال شوند . بسیاری از آن ها روز خود را جلوی تلویزیون ، با گوشی ، تبلت سپری می کنند که همین امر عاملی برای بی تحرکی آن هاست . نگاه کردن بیش از حد به صفحات تلویزیونی و ساکن ماندن باعث چاقی و مشکلاتی در سلامت جسمانی آن ها خواهد شد.

یکی از بهترین راه ها برای وا داشتن کودکان به فعالیت کردن ، این است که تایم های بی فعالیتی آن ها را محدود کنید و بیش از حد اجازه ندهید که به تماشای تلویزیون بنشینند و به همین دلیل می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید  لوازم ورزشی کودکان

اطلاعات بیشتر

  1. برای تایم تماشای تلویزیون ، کار با موبایل ، تبلت و کارهایی از این قبیل محدودیت ایجاد کنید . این موارد نباید جلوی فعالیت بدنی و خواب کافی کودک را بگیرد.
  2. ساعات تماشای تلویزیون را به یک ساعت در روز و کم تر از یک ساعت برای کودکان بین 2 تا 5 سال محدود کنید.
  3. برای این که کودکان زیر 18 ماه را کمی از تلویزیون دور کنید ، می توانید خودتان با او بازی کرده و صحبت کنید.
  4. اجازه دهید که برنامه های باکیفیت و مناسب سنشان را تماشا کنند.
  5. کامپیوتر ، تلویزیون ، ویدئو گیم را در داخل اتاق کودکان نگهداری نکنید.
  6. تلویزیون را هنگام غذا خوردن خاموش کنید.

چه مقدار ورزش کردن کافی است ؟

والدین باید مطمئن شوند که فرزندشان به اندازه کافی فعالیت بدنی داشته است . این مقدار کافی برای کودکان و نوجوانان تقریبا 60 دقیقه در روز برای فعالیت هایی با شدت معمولی است.

نوزادان نیز نباید ساکن و بی حرکت باشند ، حداقل 60 دقیقه در روز همان بازی های کودکانه و مخصوص سنشان را با آن ها انجام دهید . در سنین مدرسه نیز نباید اجازه دهید که فرزندتان در طول روز بیش از دو ساعت بدون حرکت باقی بماند و در سنین بالاتر این عدد باید به یک ساعت برسد.

کمک به تناسب فعالیت بدنی در کودکان

باید یک برنامه ورزشی سالم را در کنار یک رژیم غذایی سالم برای فرزند خود در نظر بگیرید تا یک سبک زندگی سالم برایش به وجود بیاورید.

در این قسمت راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم :

  • اجازه دهید که کودکتان بازی و فعالیت های مناسب سنش را انجام دهد.
  • خودتان در بخشی از روز با او همراه شده و فعالیت بدنی داشته باشید.
  • یک سبک زندگی سالم را به او آموزش دهید و نقش یک انسان مثبت و با انرژی را در زندگی او ایفا کنید.
  • در خانواده همراه با یکدیگر فعال باشید.
  • فضا را مهیج و شاد نگه دارید.

قدم اول :دو تا پنج سالگی

ورزش کودکان کمتر از دو سال به همان توپ قل دادن ها و پیاده راه رفتن همراه با پدر و مادر خلاصه می شود. چرا که کودک امکان جدا شدن از والدین به مدت طولانی را ندارد و با توجه به شرایط سنی نمی تواند آموزش آکادمیک و منظم را فراگیرد ، همچنین کودک توانایی اندکی در انجام دادن بسیار از کارها را داد و به والدین خود نیازمند است . بعد از دو سالگی می توان بازیهای مختلف را به کودک آموزش داد تا هم تفریح باشد و هم یادگیری.

ورزش های مناسب در این دوره سنی ، دو، حرکات موزون و ریتمیک، آموزش هدفمند پرتاب اشیاء مانند توپ، گرفتن توپ به عنوان حرکتی هدفمند و شنا می باشد . هر کدام از این حرکت ها باید با همراهی مربی یا والدین انجام شوند. بازی های ورزشی کودکان باید از نیم ساعت برای سن پایین شروع و تا یک ساعت برای سن بالاتر طول بکشد.

قدم دوم :شش تا 9 سالگی

در سن 6 تا 9 سالگی کودکان تمرکز بیشتری را از طریق دیدن کسب می کنند. انجام حرکات با تمرکز بیشتری انجام می شود و کودک توان تمرکز برای یادگیری را دارد. در این فاصله سنی مفاهیمی مانند فاصله، سرعت، مکان و زمان برای کودک مفهوم پیدا می کند.

ورزش های مناسب در این دوره سنی می تواند ورزش های توپی ساده، دو ، ژیمناستیک، شنا، تنیس، آموزش فعالیت های هنری و ورزشی می باشد . در سن 6 و 7 سالگی بهتر است مربی، نظارت مستقیم روی فعالیت کودک داشته باشد. اما با نزدیک شدن به 9سالگی، ورزش ها می تواند تحت نظارت مربی اما گروهی انجام شود. حضور والدین ضروری نیست.

قدم سوم:10 تا 12 سال

در این سنین کودکان می توانند اصول و مفاهیم وابسته به قدرت بینایی را کاملا درک کنند. به همین دلیل به راحتی می توانند ورزش هایی مانند فوتبال، والیبال، بسکتبال، اسکی و… را انجام دهند. در واقع ذهن آنها توانایی تمرکز روی انجام چند خرده فعالیت درکنار هم را دارد.

به طور مثال فعالیت هایی مانند تمرکز روی کنترل سرعت، هماهنگ شدن با گروه، دریافت توپ، حفظ و کنترل توپ، تعیین هدف و پرتاب در بازی مانند فوتبال را به طور همزمان یادگرفته و تکرار می کنند . در این سن ورزش انتخاب شده حکم مربی را برای ارتقا و حفظ تعادل و تمرکز کودک دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *