دسته‌بندی نشده

لباس شنا مایو چیست + شناخت انواع مایو شنا

مایو ورزشی بانوان

انواع لباس مایو چیست

انواع لباس مایو یا لباس شنا به لباسی میگویند که برای شنا کردن در آب باید پوشید و اغلب از الیاف مصنوعی تشکیل شده هست واژهٔ مایو (به فرانسوی: Maillot de bain) از فرانسوی وارد زبان فارسی شده‌ هست مایو یا لباس شنا باید تمیز و بهداشتی باشد و گاهی همراه خود کلاه نیز داشته و در مدل های پوشیده و نیمه پوشیده وجود دارد

مایو چگونه است

لباس شنا یا مایو از جنس های متنوعی هستند جنس نخی که بیشتر در مدل های مردانه بوده و گاه از جنس استرج و نایلون هستند همچنین در هر دو جنس مردانه و زنانه، ممکن است نایلون جنس غالب برای تهیه مایو باشد. باید بدانید هر چند حساسیت به مایو کم دیده م یشود اما این امکان وجود دارد که به جنس مایو حساسیت داشته باشی پس این علائم حساسیت زا مانند قرمزی، خارش و التهاب در ناحیه تماس مایو با پوست است که البته مایو های ضد حساسیت هم وجود داشته و میتوانید خریداری کنید

انواع لباس مایو شنا

جنسانواع لباس مایو معمولاً از الیاف مصنوعی است. مایوهای زنانه بر چهار گونهٔ یک‌تکه، دوتکه، سه‌تکه و اسلامی است. و جنس های مردانه هم در انواع مختلف وجود دارد

انواع لباس مایو مردانه

باید بدانید که مردان دارای مایو های خاص و ویژه ای بوده اند که متناسب با اندام و آلت تناسلی آن ها طراحی شده هست مایو مردانه اغلب به صورت شلوارک هستند و به راحتی کش خواهند امد مایو مردان از آن جهت کشدار است که به علت داشتن آستانه تحریک پایین با حرکت در آب دچار نعوظ نشوند و از این حالت جلوگیری خواهد شد مایو مردانه دارای دو نوع رکابی و پا دار بوده و رنگبندی و طرح های متفاوت بر روی این دو مدل ارائه خواهد شد . آقایان محترم حتماً از مایو مردانه استفاده کنند زیرا سرعت و کیفیت شنا را بهبود می بخشد و در صورت افزایش سرعت آب یا حرکت زیاد از بدن شما در نمی آید و شما را از بیماریها، قارچها و عفونت ها در امان نگه می دارد.

انواع لباس مایو زنانه

همچنمین انواع لباس شنا زنانه دارای انواع فراوان بوده و تنوع زیادی دارد. مایو زنانه می تواند یک‌تکه، دوتکه، سه‌تکه و اسلامی است که هر کدام از این تکه ها قسمت خاصی از بدن را می پوشاند. جنس، طرح و رنگبندی مایو نیز مختلف است و متناسب با سلیقه هر فردی طراحی و دوخته شده است. مایو زنانه در ابعاد گوناگون برای سنین متفاوت نظیر کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان موجود است

انواع مایوشنا زنانه از نظر پوشش:

  • مایو شنا زنانه یک تیکه: شاید تا اسم مایو شنا زنانه به گوشتان می‌رسد فکر شما به طرف این مدل از مایو می‌رود. زیرا بسیار شناخته شده هستند. این نوع مایو شباهت زیادی به لباس کشتی گیری دارد، یعنی به صورت یک تکه دوخته و پوشیده می‌شود. این مایو نواحی بیکینی، شکم، باسن و سینه‌های شما را پوشش می‌دهد.
  • مایو شنا زنانه دو تیکه: این مدل از مایو به صورت دو تکه و جدا از هم دوخته می‌شود. در واقع ترکیبی از شورت و سوتین می‌باشند که به صورت جدا از هم پوشیده می‌شوند. این مایو ها به علت تماس کمتر با سطح آب سرعت شما را حین شنا کردن کاهش می‌دهند. این نوع مایو به دلیل پوشش دادن نقاط کمتری از بدن مشتری خاص خود را دارند و هر کسی از این نوع مایو شنا استفاده نمی‌کند.

ادامه مطلب

  • انواع لباس مایو شنا زنانه سه تیکه: این مدل از مایو شنا شباهت زیادی به مایو‌های قبلی دارد، تنها تفاوت آن با مایو‌های دیگر این است که دارای یک تکه پارچه اضافی هستند که برآمدگی باسن و چاک‌های شرمگاه را پوشش می‌دهد. در واقع می‌توان آن‌ را مانند یک دامن کوتاه در نظر گرفت که این نواحی را به خوبی پوشش می‌دهد. متاسفانه سرعت شنا کردن با این مدل از مایو تا حدودی کاهش می‌یابد.
  • مایو شنا اسلامی: اگر برهنه بودن جلوی اطرافیان شما را آزرده خاطر می‌کند، بهتر است از مایو‌های اسلامی استفاده کنید. این مایو به وسیله کشوری اندونزی اختراع شد که تمامی نقاط بدن بانوان را پوشش می‌دهد. این لباس شنا گردن، دست‌ها تا مچ و پاهای شما را علاوه بر قسمت‌های قبلی پوشش می‌دهد. همچنین در کنار این پوشش یک دامن کوتاه هم وجود دارد که از جلب توجه برآمدگی‌های بدن جلوگیری می‌کند.

دلیل استفاده از مایو شنا در استخر:

شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که علت استفاده از مایو شنای زنانه در استخر چه می‌باشد. چند دلیل عمده برای پوشیدن مایو شنا وجود دارد که در ادامه تک تک آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  1. انواع لباس مایو معمولا مدت زمان بیشتری در مقایسه با مایو شنا پوشیده می‌شود. به همین دلیل نسبت به مایو آلودگی‌های بیشتری را به خود جذب می‌کند. اما مایو را فقط موقع ورود به استخر می‌پوشید و بعد از شنا آن را خارج می‌کنید.
  2. کلر موجود در آب استخر به لباس‌های نخی آسیب وارد می‌‌کند. در واقع باعث تغییر رنگ، پوسیده و سوراخ شدن لباس‌های معمولی شما می‌شود. اما مایو شنا به علت استفاده از جنس پلاستیک در مقابل این مواد شیمیایی مقاوم تر است و بهتر عمل می‌کند.
  3. کلر ممکن است باعث حساسیت پوستی یا حتی سرطان سینه در بانوان شود به همین علت است که مایو شنا پوشیده می‌شود. مایو از تماس کلر داخل آب با سطح پوست بدن شما جلوگیری می‌کند.
  4. خیلی از لباس‌های رنگی شما رنگ پس می‌دهند و سبب تغییر رنگ آب استخر می‌شوند. اما مایو‌های شنا به گونه‌ای رنگ می‌شوند که به هیچ عنوان رنگ پس نمی دهند.
  5. مایو شنا یه علت استفاده از الیاف پلاستیکی زودتر از جنس‌های دیگر خشک می‌شود. همچنین هنگام ورود به آب مقدار کمتری از آب را جذب می‌کنند به همین دلیل سنگین نمی‌شوند و شنا کردن با آن‌ها ساده تر است.

بهترین مارک مایو شنا زنانه:

اگر بخواهیم به شما تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک مایو زنانه معرفی کنیم. بیشتر تبلیغ انجام داده‌ایم تا معرفی و در حق خیلی از برند‌های مطرح و با کیفیت بازار هم کم لطفی کرده‌ایم. به همین دلیل با توجه به تعداد فروش و نظرات کاربران سایت کیمیک به شما لیستی از بهترین برند‌های مایو شنا زنانه را معرفی می‌کنیم.

  • انواع لباس مایو شنای زنانه آنجل
  • مایو شنای زنانه سیم وان
  • مایو شنای زنانه اسمارا
  • مایو شنای زنانه ۳۶۱ درجه
  • مایو شنای زنانه بادی استایل
  • مایو شنای زنانه زاگز
  • مایو شنای زنانه جی بی سی
  • مایو شنای زنانه اسپیدو
  • مایو شنای زنانه مالون
  • مایو شنای زنانه چیبو

نکات مهم هنگام خرید مایو شنا زنانه:

  1. قیمت مایو زنانه: قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید مایو شنا را مشخص کنید. با مشخص کردن میزان بودجه خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند، از انتخاب شما حذف شده و انتخاب برای آسان می‌شود.
  2. نوع مایو: مایو زنانه انواع مختلفی دارد که می‌توان به چهار مدل: مایو یک تیکه، مایو دو تیکه، مایو سه تیکه و مایو اسلامی اشاره کرد. شما با مراجعه به قسمت ابتدایی مطلب می‌توانید به صورت کامل خصوصیات هر یک از آن‌ها را مطالعه کرده و مایو مورد علاقه خود را خریداری نمایید.

بیشتر بدانیم

  1. رنگ انواع لباس مایو اگر هنوز هیچ یک از لوازم شنا را خریداری نکرده‌اید، دست شما برای انتخاب رنگ مایو باز است. در غیر این صورت شما می‌بایست رنگ و طرح مایو خود را با سایر لوازم شنای خود مانند: کلاه شنا و عینک شنا ست نمایید. زیرا اگر با هم ست نشوند خیلی جلب توجه می‌کنند.
  2. جنس مایو: به جنس مایو شنا هم توجه داشته باشید. مایو معمولا از پارچه مصنوعی و پلاستیکی ساخته می‌شوند. زیرا این جنس آب را به خود جذب نمی‌کند و بسیار سبک تر از لباس‌های معمولی است. این جنس خیلی سریع خشک هم می‌شود، اما متاسفانه برخی از افراد به این جنس آلرژی دارند و در اثر استفاده دچار قرمز و خارش در نواحی تماس مایو با پوست می‌شوند.
  3. مایو ضد حساسیت: همان طور که در نکته قبلی به آن اشاره شد، برخی افراد در اثر استفاده از جنس معمولی مایو که همان پارچه ریون است. دچار علائم آلرژی روی پوست خود می‌شوند به همین علت مایوهای ضد حساسیت تولید و روانه بازار شدند. این جنس تمام ویژگی‌های مایوهای معمولی را دارد و شخص در اثر استفاده از آن دچار آلرژی نمی‌شود.

نکته های قابل توجه انواع لباس مایو

  1. مایو ضد کلر: همان طور که می‌دانید کلر یک ماده شیمیایی است که به منظور ضد عفونی کردن آب استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلر می‌تواند به پارچه‌های معمولی آسیب بزند، یعنی آن‌ها را به شدت فرسوده و حتی سوراخ کند. به همین علت مایو‌هایی ساخته شد که با گاز کلر سازگاری کامل دارند و به آن‌ها مایو ضد کلر گفته می‌شود.
  2. سایز مایو شنا: مایو شنا هم مانند سایر لباس‌ها دارای سایز بندی است. هر شخص باید مایو شنا خود را با توجه به سایز بدن خود انتخاب کند. اگر مایو شما خیلی کوچک باشد، نمی‌توان با آن به راحتی شنا کرد و حتی احتمال پاره شدن آن به دور از انتظار نیست. اگر مایو خیلی گشاد باشد، هم فرم خوبی ندارد و در هنگام شنا ممکن است از بدن شما بیرون آید. پس می‌توان نتیجه گرفت باید به سایز مایو هم توجه کرد.
  3. نوع دوخت: به نحوه دوخته شدن مایو هم توجه کنید، معمولا مایوهای اصلی و باکیفیت از کیفیت دوخت بالایی برخوردارند و برای دوخته شدن آن‌ها وقت گذاشته شده، اما اگر متوجه کیفیت پایین در نوع دوخت یک مایو شدید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که جنس مایو مورد نظر شما مطلوب نیست و اگر هم باشد خیلی زود از محل دوخت پاره شده و کارایی خود را از دست می‌دهد.

روش نگهداری ازانواع لباس مایو شنا زنانه:

  • همیشه بعد از پایان سانس شنا مایو خود را درون یک پلاستیک قرار داده و بلافاصله بعد از رسیدن به منزل آن را شستشو دهید.
  • هرگز بعد از استحمام مایو خود را درون سبد لباس چرک رها نکنید، همان طور که گفته شد، کلر موجود در آب می‌تواند به جنس مایو شما آسیب جدی وارد کند.
  • به دلیل استفاده از پارچه‌های مصنوعی و نایلونی باید بعد از شستشو آن را در هوای آزاد و مقابل نور خورشید خشک کنید. هرگز آن را روی هیتر و بخاری پهن نکنید، زیرا مایو خود را از بین می‌برید.

با توجه به نکاتی که گفته شد؛ می توانید مایو شنای زنانه مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین نمونه‌های مایو شنا زنانه زیبا، ارزان، پرفروش و باکیفیت موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک کردن روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، می توانید اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

بورکینی یا مایو اسلامی زنانه

بورکینی از ترکیب دو واژه برقع و بکینی بوجود آماده است.طراح این نوع مایو (مایو اسلامی یا بورکینی) احدا زانتی Aheda Zanetti طراح لباس استرالیایی – لبنانی است. این طراح که طراح لباسهای پوشیده و اسلامی است در سال ۲۰۰۴ مایو اسلامی را وارد بازار کرد. هدف او از طراحی این نوع مایو برطرف کردن محدودیت های مسلمانان در شنا بود که در کمال ناباوری همگان مورد توجه بسیاری از خانوم ها غیر مسلمان نیز قرار گرفت.

بورکینی در دو مدل مختلف طراحی شده است.نوع اول این مایو دامن دار بوده و بر روی شلوار قرار می گیرد و نوع دیگر آن که بدون دامن است.

بازتاب مایو اسلامی در دنیا

چندی پیش پلیس فرانسه در ساحل دریا با افرادی که با پوشش مایو اسلامی (بورکینی) به حاضر می شدند برخورد جدی می کرد .بازتاب خبری این موضوع در رسانه ها باعث افزایش فروش و محبوبیت بیشتر بورکینی شد.

بسیاری از زنان غیر مسلمان نیز به دلیل حفاظت پوست بدن در برابر نور مضر خورشید از آن استقبال کردند . حتی بعضی از زنان مشهور نیز از این نوع مایو استقبال کردند. از جمله آنجلینا جولی است که در سفر به جزیره مات همراه خانواده با پوشیده لباس مایو اسلامی مدتی سوژه عکاسان شده بود!

با استقبال روز افزون زنان در استفاده از مایو زنانه اسلامی مدل مایو نیمه پوشیده نیز برای استفاده در استخرهای خصوصی که زنان و دختران مسلمان تمایل به پوشیدن بکینی یا مایوهای دوتکه لخت ندارند طراحی شد

حجاب

حجاب، از آنجایی که معلوم است کلمه ای به معنای “پوشیده شدن” میباشد. در دین اسلام نیز مفهومی است که برای تعریف لباسهای بانوان استفاده میشود. حجاب، در معنای دینی بعضی عناصر مثل جاهایی که باید پوشانده شوند و شکل پوشش (بطور مثال حد نازکی پارچه) را معلوم میکند. حضرت پیغمبر اسلام، با اشاره کردن به چهار انگشت بالای مچ فرمودند: ” باز کردن بدن به غیر از صورت و تا اینجای دست برای زنی که به آخرت و خداوند ایمان دارد بعد از رسیدن به سن بلوغ حلال نمیباشد”. این حدیث شریف جاهایی از بدن را که باید پوشیده شود را به صورت دقیق معلوم کرده است. به بیان دیگر، در دین اسلام به غیر از دست، پا و صورت زنان، جاهای دیگر بدن باید پوشیده نگه داشته شوند. این قانون در هر جنبه زندگی حتی استخر و دریا نیز صدق میکند.

مدلهای مایو اسلامی

 برای ممکن ساختن این موضوع تولید شده اند. طبق قوانین اسلامی پوشیدگی را میسر کرده و علیرغم این موضوع امکان راحت شنا کردن را میسر میکنند. به خاطر تولید شدن با پارچه های مخصوصی که به راحتی خشک میشوند ولی برآمدگیهای بدن را نشان نمیدهند. مایوهای اسلامی یا بورکینی به دو زیرشاخه مایو اسلامی پوشیده زنانه و مایو اسلامی نیمه پوشیده زنانه تقسیم میشوند. این تمایز به خاطر نقاطی از بدن میباشند که پوشیده میشوند. مدل مایو نیمه پوشیده; آستینها تا آرنج، پاها تا کاسه زانو پوشیده میباشند. برای همین موضوع، مایو اسلامی نیمه پوشیده برای دختر بچه هایی که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند مناسب میباشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *