دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید میز ایر هاکی

میز ایر هاکی

راهنمای خرید میز ایر هاکی

میز ایر هاکی یک بازی دو یا چهار نفره بسیار شیرین است که بر روی یک میز به انجام می‌رسد. البته ایرهاکی کودک با توجه به سایز کوچک‌تری که دارد، برای بازی دو نفره طراحی شده است. نام دیگر این مهیج، هاکی روی میز می‌باشد. ورزش‌هایی که به طور معمول بر روی یخ انجام می‌شوند، ورزش‌هایی هستند که بازیکنان آن تلاش می‌کنند با سر دادن گوی بر روی میز و یا زمین آن، گوی مربوطه را به دروازه حریف خود وارد کنند.

ویژگی ظاهری میز ایر هاکی :

ساده و بدون رنگ بندی بودن یک وسیله تفریحی، مانند هاکی روی میز و بسنده کردن به رنگ ام دی اف مناسب نیست.

چرا که اساسا بازی ایرهاکی ، بازی مهیج و هیجانی است و چون مخاطب بازی ایرهاکی قشر جوان است فلذا میز ساده در محیطهایی مانند شهر بازی بسیار مهجور و منزوی و از جلب مشتری ناتوان خواهد بود.

دقیقا به همین دلیل است که محیط بازی ایرهاکی و بیلیارد با یکدیگر، فرق محتوایی دارند.

چاپ روی بدنه به زیبایی و جلب مشتری در یک شهر بازی کمک شایانی می کند.

همچنین استفاده از استیکر ( شبرنگ ) برای جاهایی که در مجاورت دست و فرسایش هست به هیچ عنوان مناسب نیست چون براحتی کنده خواهد شد.

دستگاه ایرهاکی

منشأ بازی انواع  ایرهاکی تلفیقی از دو بازی بیلیارد  و هاکی روی یخ است که در حدود سال های ۱۹۷۰ توسط کارمندان یک شرکت بیلیارد در آمریکا اختراع شد.با اختراع این بازی پرانرژی و جذاب که خود موفقیتی اقتصادی در زمینه ی بازی های موجود بود شرکت های متعددی شروع به تولید این نمونه میز بازی در طرح ها و مدل های مختلف شدند. به طور کلی نمونه ی استاندارد جهانی که در مسابقات بازی استفاده میشود سایز ۸ فوت(۱۰۲*۲۰۲ زمین بازی) است. دیگر سایز های موجود از جمله ۷ فوت ، ۹ فوت و … نیز بر اساس استاندارد جهانی سایز گذاری شده اند که مورد استفاده قرار میگیرند.

 پارامتر های مهم در زمینه خرید انواع ایرهاکی خوب:

مهم ترین اجزا ایرهاکی عبارتند از: جنس زمین بازی ، موتور و الکترونیک و نحوه ی شاسی کشی ، بقیه ی موارد مثل نمایشگر کنار یا ایستاده یا طرح بدنه یا نور پردازی و … جز موارد ظاهری هستند ، دقیقا مثل رینگ و یا پخش و باند در ماشین

نمیتوان گفت این موارد جز اصول مهم نیستند اما جز اصول اصلی نیستند. بهترین نمونه جنس کف میز که هم از نظر کارایی هم از نظر ظاهری و هم از نظر صرفه اقتصادی نمره ی قابل قبولی دارد  ضد سایش است. کف از نوع HPL

که تیم تولیدی ما با ۸ سال سابقه به نوعی خاص از این نمونه کف استفاده میکند.

بهترین نمونه موتور که میتوان استفاده کرد موتور هایی با دور بالا و شارژدهی بالا هستند که دبی هوای مناسبی دارند و باد را پس نمیزنند که در اصطلاح ما آنها را موتور های توربو نامگذاری کرده ایم.

انواع مختلف بازی ایرهاکی

ایرهاکی بدون شک یکی از بهترین و جذاب‌ترین بازی‌هایی است که هم در شهربازی وجود دارد و هم می‌توانید آن را در منزل انجام دهید. جالب است بدانید که بازی ایرهاکی به هیچ عنوان محدودیت سنی ندارد و همه می‌توانند از آن لذت ببرند. قوانین این مسابقه بسیار جالب بوده و تحرک بسیار زیاد در حین این بازی، جذابیت آن را دوچندان می‌کند. شما می‌توانید برای لذت از این بازی، به یکی از خانه‌های بازی یا شهربازی ها مراجعه کنید. البته می‌توانید با سفارش ایرهاکی کودک به یک مرکز فروش ایرهاکی در تهران و سایر نقاط ایران، یکی از این میزها را در خانه خود داشته باشید. ایرهاکی مدل‌های بسیار متفاوتی دارد که چند نمونه از این مدل‌ها عبارتند از:

میز ایر هاکی

انواع ایر هاکی

  • ایرهاکی باشگاهی
  • ایرهاکی ضد خش
  • ایرهاکی خانگی
  • ایرهاکی کودک
  • ایرهاکی اسباب بازی
  • ایرهاکی تمام برقی
  • ایرهاکی برای نوجوانان
  • ایرهاکی فوق پیشرفته
  • ایرهاکی تورنادو

دستگاه ایرهاکی

ایرهاکی جزو محصولاتی است که بیشتر می‌توان آن را در خانه‌های بازی و یا فضاهای تفریحی مخصوص به کودکان مشاهده کرد. این دستگاه با توجه به اینکه بسیار جذاب است، در مدت زمان بسیار کم موفق شده طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. ایرهاکی‌ها در سایزها و طرح‌های بسیار متفاوتی به فروش می‌رسند و به طبع از قیمت‌های مختلفی نیز برخوردار هستند. با توجه به نام این دستگاه می‌توان متوجه شد که ایرهاکی به پمپ‌های مخصوصی نیاز دارد که بتواند با استفاده از این پمپ‌‌ها، هوای زیادی را به صفحه رویه برساند. یکی از دلایلی که باعث بالا یا پایین بودن قیمت دستگاه ایرهاکی می‌شود، پمپ آن است.

ایرهاکی ارزان

بسیاری از مردم به دنبال خرید ایرهاکی‌های ارزان قیمت هستند و با روش‌های خرید یک ایرهاکی قیمت مناسب، آشنایی ندارند. میزهای ایرهاکی با توجه به اینکه تنوع بسیار زیادی دارند، موفق شده‌اند که توجه بسیاری از علاقمندان این ورزش را جلب کنند. همین دلیل سبب شده که قیمت این دستگاه در حال حاضر با افزایش زیادی همراه شود. البته باید گفت که معمولا قیمت این دستگاه در ایران ثابت می‌باشد. بعلاوه ایرهاکی هیچ نیازی به لوازم جانبی دیگر ندارد و شما می‌توانید با خریداری یک ایرهاکی کودک ارزان و در عین حال باکیفیت، به همراه خانواده و فرزندان خود ساعت‌ها سرگرم این بازی شوید.

۱-چهارچوب کلی و یا شاسی ایرهاکی:

از اصلی ترین و مهم ترین قسمتهای هر ایرهاکی شاسی و یا همان چهارچوب ایرهاکی است  که اجزا و قطعات دیگر روی این قسمت قرار میگیرند و و باید توجه داشت طول عمر فیزیکی هر ایرهاکی بسته به نوع شاسی و یا چهر چوب اصلی آن دارد.

در ساخت هر ایر هاکی اولین مرحله ساخت شاسی و یک چهارچوب کلی برای ادامه ی مراحل بعد است.

استفاده از چندلایی چوبی-پلیمر و یا همان فایبر گلاس با شاسی فلزی و یا استفاده از ام دی اف ۱۶ میلی متر و .. در شاسی و بدنه ی ایرهاکی باعث افزایش طول عمر فیزیکی آن میشود و از بهترین متریال برای استفاده در بدنه و شاسی میباشند.

از دیگر مواردی که در چهار چوب کلی هر ایرهاکی باید رعایت شود جایگذاری کنترلر یا همان برد دستگاه در بدنه است،چرا که باید از نظر دسترسی در دسترس کاربر بوده و برای تعویض یا تنظیمات های مختلف برد این کار به راحتی انجام شود.

پس در مرحله ی اول به این نتیجه میرسیم که:اولین نکته در خرید ایرهاکی توجه به شاسی و چهارچوب کلی وطراحی بدنه آن از نظر کلی میباشد.

مراحل ساخت

۲-کف ایرهاکی(زمین بازی):

کف میز ایرهاکی از ۲ جنبه قابل بررسی است:۱-زیبایی    ۲-استحکام

از آنجایی که زیبایی در هر مورد کاملا شخصی بوده و با توجه به شخصیت و علایق هر فرد متفاوت میباشد من در این زمینه فقط استحکام کف را مورد بررسی قرار میدهم.

زمین باز ایرهاکی به پنج نمونه جنس تقسیم میشود که از نظر استحکام آنها را در زیر طبقه بندی میکنم:

انواع کف ایر هاکی

۱-کف از جنس ورق استیل

۲-کف ازجنسhpl

۳-کف از جنس ورق پلی کربنات(کف چاپی)

۴-کف ازجنس پلکسی گلاس(کف چاپی)

۵-کف از جنس ام دی اف هایگلاس

حال به معایب هر کدام از کف ها میپردازیم تا در آخر به نمونه بهتر در مقایسه با بقیه کف ها برسیم:

کف از جنس ورق استیل

علاوه بر استحکام بالا دارای زیبایی منحصر به فردی هم است اما به دلیل گران بودن استیل و همچنین هزینه ی بالا در سوراخ کاری و منتاژ خیلی کم استفاده میشود.

جایگاه دوم

استفاده از ورق باروکش hpl که علاوه بر استحام مناسب ،ضد خش نیز میباشد و در مقایسه با کف استیل قیمت متناسب تری نسبت به کف استیل دارد(.دلیل مورد توجه قرار گرفتن این کف ضد خش بودن آن است)

در جایگاه سوم و چهارم

کف های چاپی را داریم ،مقاومت این نوع کف ها تا حدی قابل قبول است اما به دلیل جنس پلیمیری این کف ها به شدت با گرما و حرارت (حتی نور خورشید) ضد میباشد،به نحوی که بعد از مرور زمان شاهد قوس و تاب در کف میز میباشیم که باعث ناهمواری کف و پرش توپ میشود.همچنین از دیگر معایب این کف خش پذیری بالای این کف میباشد که بعد از مرور زمان باعث کاهش کیفیت چاپ کف میشود.

و اما کف هایگلاس

اصلا مورد قبول نیست و به “هیچ عنوان” توصیه نمیشود.

تعدادسوراخ ها در کف هر ایرهاکی نکته قابل توجهی است و البته با شدت دبی باد خروجی رابطه مستقیم دارد.

در حالت کلی تعداد سواخ زیاد با تراکم بالا و البته با قطر کم بهترین حالت سوراخ کار ی کف هر ایرهاکی است.

البته لازم به ذکر است این تعداد باید متناسب با میزان دبی هوای خروجی باشد و تعدادآن باید تحت کنترل باشد.

پس در مرحله ی دوم به این نتیجه میرسیم که:دومین نکته در خرید ایرهاکی توجه به جنس کف و تعدادسوراخ های ایجاد شده در کف میباشد.

فن انواع ایر هاکی:

یکی از مهم تری عواملی که سبب حرکت توپ بر روی انواع  ایرهاکی میشود فن ایرهاکی است که وظیفه ی آن ایجاد اختلاف فشار هوا برای روان شدن توپ است.

استفاده از دمنده های دوبل با دور موتور بالا(۳۰۰۰دور بر دقیقه) ک حالت توربو دارند بهتین نمونه فن ایرهاکی میباشند.

نکته

لازم به ذکر است خازن استفاده شد بر سر راه دمنده و سیم پیچ آن باید تناسب مطلوبی داشته باشند در غیر این صورت شاهد دبی باد کمی خواهیم بود.

در زمان خرید و یا سخت ایرهاکی باید به این نکته توجه داشت که از دمنده با کنترل دور استفاده کرد چرا که پس از مرور زما ن امکان دارد فن ایرهاکی ضعیف شود و با افزایش دور فن  میتوان این ضعف را جبران نمود.(شرکت ما مفتخر است از دمنده های طراحی خود شرکت با کنترل دور سه حالته استفاده میکند)

پس در مرحله ی سوم به این نتیجه میرسیم که:سومین نکته در خرید ایرهاکی توجه به نوع و دور فن است که از مهم ترین نکات در زمینه خرید و ساخت است.

سیستم پخش یکنواخت هوا

در رابطه با ساخت انواع ایرهاکی نحوه ی پخش باد در سوراخ ها اهمیت بسیار دارد و پخش یکنواخت آن باید با استفاده از منبع هوای یکنواخت ایجاد شود.و اما در رابطه با خرید باید توجه داشت روان بودن توپ در تمام نقاط کف یکنواخت باشد که این امر حاصل سیستم پخش یکنواخت هوا میباشد.

مدار الکتریکی انواع ایرهاکی:

یکی از مهم ترین و البته اصلی ترین قسمت های هر ایرهاکی مدرالکتریکی آن است.

در این مورد فقط به چند نکته کوتاه بسنده میکنیم و توضیحات کامل تر را به علت پیچیده بودن بخش به مقالات بعدی موکول مکینم.

نکته مهم

یکی از مهم ترین نکات در این باره استفاده از مدار الکترکی یک پارچه است،یکپارچگی یعنی این که تمامی سیم ها مثل سنسور،توپگیر و .. به یک کنترلر اصلی متصل شوند.

از دیگر نکات حاءز اهمیت استفاده از سیستم وایرلس به منظور انجام تنظیمات و دیگر امور است،چراکه استفاده از کلید باعث فرسودگی و از بین رفتن کلید ها به مرور زمان میشود.

ادامه مطلب

همچنین توجه به پرتابل بودن برداصلی و نمایشگر از دیگر مزایای انواع ایر هاکی ایده آل است،پرتابل بودن در اینجا یعنی در صورت بروز ایراد در کنترلر اصلی و یا نمایشگر هر کدام را بتوان به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد.توجه به این نکته باعث میشود دستگاه ایرهاکی شما هیچگاه(حتی در زمان تعمیرات) خوابیده نشود و بتوان از آن استفاده کرد.

نکته آخر

پس توجه به کنترلر و نمایشگر یک ایرهاکی اصلی ترین نکات قابل توجه میباشد.

-در این مقاله با توضیحات کلی و البته مهم سعی در نشان داد یک ایرهاکی ایده آل داشتیم.

امیدوارم توانتسه باشم کمکی هر چند کم در این زمینه به شما دوستان عزیز کرده باشم.

در صورت نیاز به مشاوره در این زمینه با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *